لطفا" اگه میشه خر فرضمون نکنید   

 یه چند وقت هست که از فیلم دور شدم. شاید دلیلش اینه  سرم کمی شلوغه. شایدم اینکه زیاد رو فرم ایده آل نیستم شایدم ... نمیدونم. به هر حال الان تو این وضعیت هستم. حتی این عادت که قبل از اسکارباید همه فیلم خوبها رو ببینم هم باعث نشده ولوولک بیوفته تو جونم که بشینم و ته فیلمام رو در بیارم .بغلم الان

 che.pride and glory.the wrestler.frost/Nixon.reader.Revolutionary road. Doubt مظلومانه و معصومانه تمنای دیده شدن دارن.اما من همچنان بی اعتنام.

 زیاد حال نمیکنم از این سینمای رقت انگیز بنویسم اما یه نکته هست که دوست دارم بگم .

به جشنواره امسال گرده مرده پاشیده شده.

هیچ خبری نیست. نه از فیلم خوب و نه از تماشاچی خوب.

تک و توک فیلم خوب هست اما نسبت به هر سال تماشاچی خیلی کم شده.

امروز توسینما استقلال فیلم زادبوم رو دیدم.

این فیلم رو دیدم و خیلی نمیدونم ها برام شکل گرفت.

نمیدونم چرا داوودی این فیلم رو ساخت؟

نمیدونم چرا رادان خودش رو هدر داد و تو این فیلم بازی کرد؟

نمیدونم استفاده از تمثیل وفاداری لاک پشت به سرزمین محل تولدش چرا باید اینقدر غلو شده و بااین همه حجم زمانی تو فیلم گنجانده بشه؟

به جرات میتونم بگم  داوودی با این عقبه خوبی که داره میتونست یا این فیلم رو نسازه یا با نگاه از زاویه ای متفاوت اثرش رو خلق کنه. وقتی  رادان تو فیلم قراره فقط یه عنصر حرکت کننده باشه و نه اکشنی داشته باشه و نه ری اکشنی پس چه لزومی داره خودش رو اینقدر مفت خرج کنه.

به جرات میتونم اسم 50 بازیگر رو بیارم که میتونستن تو این فیلم جایه رادان بازی کنن وهیچ اتفاقی هم نیفته. آقای داوودی عزیز کمی هم به بیننده احترام بگذارید و دیدگاه غیر علمی خودتون رو به پرده و بیننده تحمیل نکنید. آخه عزیز من چرا این فکر رو کردی که میشه به اون شکل فکاهی خاک رو گرم نگه داشت. با این روش غیر علمی که شما نشون دادی در عرض 1 ساعت تمام اون تخم لاک پشت ها به جای اینکه به نوزاد لاک پشت تبدیل بشن ، میشن نیمرو.

تو تمام طول فیلم منتظر دو تا اتفاق بودم.یا، یک تعلیق اساسی برای تغییر مسیر فیلم و یا تیتراژ پایان که متاسفانه تنها دومی میسر شد.

سالنی که به خاطر اسمهای بزرگی چون انتظامی،رایگان و رادان مملو از تماشاگر بود به یک دلیل بیننده های خود را تا پایان فیلم از دست نداد.رودربایستی از پول بلیت پرداخت شده .

آرای مردم که اکثرا" در قسمت نظر سنجی به سوی گزینه متوسط و ضعیف تمایل داشت مبیین گفته اینجانب.

 

لینک
دوشنبه ٢۱ بهمن ،۱۳۸٧ - محمدرضا حقیقی

   به یاد Mancini ، همراه با استیو مارتین   

                      

 

تا ۶ فوریه باید صبر کرد تا پلنگ صورتی ٢ اکران بشه.

پلنگ صورتی اسمی است که همراه با کلی نوستالوزی تو ذهن شکل میگیره.بعد از پیتر سلرز فقید فکر نمیکردم کسی بتونه کاراکتر کلوزو رو به این خوبی بازی بکنه اما استیو مارتین بازیگر خوش قریحهء تگزاسی که سابقه اجرای اسکار رو هم داره در سری اول صورتی در نقش کلوزه بسیار عالی ظاهر شد.هر چند که معمولا" دنباله ها خوب از آب در نمیان اما امیدوارم اینبار شرایط به نفع صورتی ٢ باشه.

در کنار مارتین بازیگرانی چون ژان رنو،اندی گارسا و امیلی مورتیمِر حضور دارند.

پلنگ صورتی توسط فریتز فره لنگ خلق شد،  شخصیت کارتونی پلنگ صورتی، ابتدا برای تیتراژ آغازین و پایانی فیلمی به همین نام (ساخته بلیک ادواردز)در سال١٩۶٣ طراحی شد. اما محبوبیتش چنان بالا گرفت که در تیتراژ همه فیلم های بعدی مجموعه پلنگ صورتی (به جز «تیری در تاریکی») حضور یافت و مجموعه ای از فیلم های کوتاه کارتونی بر محور همین شخصیت ساخته شد. تم به یاد ماندنی موسیقی فیلم پلنگ صورتی که ساخته هنری مانچینی است، این فیلم های کوتاه کارتونی را نیز همراهی می کنند.

کارتون های پلنگ صورتی با مایه های سوررئال و انتزاعی داستانش و حرکات پانتومیم وار شخصیت اصلی، تاثیر چشمگیری بر تحول و پیشرفت آثار انیمیشن داشته و علاوه بر محبوبیت عام، مورد توجه و تحسین منتقدان هم قرار گرفته است.

              پلنگ صورتی و دوستان

 در این فیلم های کوتاه، علاوه بر شخصیت اصلی، شخصیت های فرعی به یادماندنی و مشهوری همچون بازرس، مورچه و مورچه خوار حضور دارند.تاکنون ١٢۴ قسمت ۶ دقیقه ای از این شخصیت خلق شده است.

اولین فیلم کوتاه به نام ((جوهر صورتی)) در سال ١٩۶۴ خلق شد و در همان سال جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه را گرفت.
در فرهنگ آمریکا دو رنگ صورتی و زرد همیشه در جنگ با یکدیگر قرار دارند که این نکته بارها در کارتونهای پلنگ صورتی نمایش داده میشود.

امیدوارم نوستالوژ بازها با این مصلب حال کرده باشند.

لینک
دوشنبه ٧ بهمن ،۱۳۸٧ - محمدرضا حقیقی

   مورد عجیب آکادمی آوارد .اسکار   


همیشه اسکار عجیب ترین اتفاقی بوده که تو سال سینمایی من میافته.
هیچ وقت نتونستم خوب های خودم رو با خوبهای اسکار مچ کنم.
انتخابهای عجیب و غریبی که انجام میدن آدم شاخ در میاره.
مثلا" همین امسال رو نگاه کنید...بنجامین باتن رو تو صدر قرار دادن.
درسته که بنجامین باتن بهترین فیلم امسال به نظر من بود اما این کار اسکار تنها دلیلش دلجویی از آقامون "دیوید فینچر" هستش.
یا نمیدونم چرا گران تورینو هیچ نماینده ای تو اسکار نداره. بازیه ایست وود در حد یه کلاس بازیگریه. .حتی به نظر من تو موسیقی فیلم هم بهتر از OST گران تورینو امسال نداشتیم اما هیچ نشونی ازش تو نامزدا نیست.
نمیدومن وقتی اینا نمیخوان به مریل استریپ جایزه بدن پس چرا کاندیدش میکنن؟!نمیدونم بلانشت چی از بازیگری کم گذاشته که به خاطره اون بازیه شگفت انگیزش تو بنجامین باتن بهش اسکار نمیدن؟ نمیدونم چرا سورپرایز "in bruges" باید اینطور تو اسکار مهجور بمونه؟
فط خدا کنه سوسول بازیشون گل نکنه و همه جایزه ها رو به اسلامداگ میلیونر ندن؟
قضیه اینا قضیه سوراخ سوزن و دروازه شهره..

یه سال میان به روبرتو بنینی اسکار میدن  یه سال هم مثل پارسال به باردام.

هرکار کردم که با خودم کنار بیام  روبرتو بنینی حداقل یه ذره خوب هست... نشد که نشد.

امیدوارم امسال مثل بچه آدم جایزه بدن.


مراسم اعطای جوایز هشتاد و یکمین دوره اسکار روز 22 فوریه (چهارم اسفند) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار و از شبکه ABC پخش می‌شود. اسامی نامزدهای 24 بخش اسکار 2009 به شرح زیر است:

* بهترین فیلم:
«مورد عجیب بنجامین باتن»، «فراست / نیکسن»، «میلک»، «خواننده»، «میلیونر زاغه‌نشین»

* بهترین کارگردان:
دیوید فینچر، «مورد عجیب بنجامین باتن»/ ران هوارد، «فراست / نیکسن»/ گاس ون سنت، «میلک»/ استفن دالدری،«خواننده»/ دنی بویل، «میلیونر زاغه‌نشین»

* بهترین فیلمنامه غیراقتباسی:
«رود یخزده»، کورتنی هانت / «بی‌غم»، مایک لی / «در بروژ»، مارتین مکدانا / «میلک»، داستین لنس بلک / «وال - ای»، اندرو استنتن، جیم ریردون، داستان اصلی از اندرو استنتن و پت داکتر

* بهترین فیلمنامه اقتباسی:
«مورد عجیب بنجامین باتن»، فیلمنامه از اریک راث، داستان از اریک راث و رابین سوئیکورد/ «تردید»، جان پاتریک شنلی/ «فراست / نیکسن»، پیتر مورگان/ «خواننده»، دیوید هیر/ «میلیونر زاغه‌نشین»، سایمن بوفوی

* بهترین بازیگر مرد:
ریچارد جنکینز، «میهمان» / فرانک لانجلا، «فراست / نیکسن» / شان پن، «میلک» / براد پیت، «مورد عجیب بنجامین باتن» / میکی رورک، «کشتی‌گیر»

* بهترین بازیگر زن:
آن هاتاوی، «ریچل ازدواج می‌کند» / آنجلینا جولی، «بچه عوضی» / ملیسا لئو، «رود یخزده» / مریل استریپ، «تردید» / کیت وینسلت، «خواننده»

* بهترین بازیگر مرد مکمل:
جاش برولین، «میلک» / رابرت داونی جونیر، «تندر استوایی» / فیلیپ سیمور هافمن، «تردید» / هیث لجر، «شوالیه تاریکی» / مایکل شانون، «مسیر انقلابی»

* بهترین بازیگر زن مکمل:
ایمی آدامز، «تردید» / پنه‌لوپه کروز، «ویکی کریستینا بارسلونا» / وایولا دیویس، «تردید» / تاراجی پی. هنسن، «مورد عجیب بنجامین باتن» / مارسیا تومی، «کشتی‌گیر»

* بهترین فیلم بلند انیمیشن:
«بولت» (والت دیسنی)، کریس ویلیامز و بایرون هوارد / «کنگ فو پاندا» (دریم ورکس انیمیشن)، جان استیونسن و مارک آزبورن / «وال - ای» (والت دیسنی)، اندرو استنن

* بهترین فیلم انیمیشن کوتاه:
«La Maison en Petits Cubes»، کانیو کاتو / «Lavatory – Lovestory»، کنستانتین برونزیت / «Oktapodi»، عمادمخبری و تی‌یری مارشان / «Presto»، داگ سوئیتلند / «This Way Up»، آلن اسمیت و آدام فولکز

* بهترین فیلم کوتاه زنده:
«روی خط»، رتو کافی / «مانون روی آسفالت»، الیزابت مار و الیور پونت / «پسر جدید»، استف گرین و تامارا آنژی / «خوک»، تیوی ماگنوسون و دورت هوگ / «Toyland»، یوکن الکساندر فریدانک

* بهترین طراحی هنری:
«بچه عوضی»، طراح هنری: جیمز جی. موراکامی، طراح صحنه: گری فتیس / «مورد عجیب بنجامین باتن»، طراح هنری: دانلد گراهام برت، طراح صحنه: ویکتور جی. زالفو / «شوالیه تاریکی»، طراح هنری: ناتان کراولی، طراح صحنه: پیتر لاندو / «دوشس»، طراح هنری: مایکل کارلین، طراح صحنه: ربکا الوی / «مسیر انقلابی»، طراح هنری: کریستی زی، طراح صحنه: دبرا شوت

* بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان:
«عقده بادر ماینهوف» اولی ادل از آلمان / «کلاس» لورن کانته از فرانسه / «خروجی» یوجیرو تاکیتا از ژاپن / «انتقام» گتس اشپیلمان از اتریش / «والس با بشیر» آری فولمن از رژیم صهیونیستی

* بهترین فیلمبرداری:
«بچه عوضی»، تام استرن / «مورد عجیب بنجامین باتن»، کلودیو میراندا / «شوالیه تاریکی»، والی فیستر / «خواننده»، کریس منجیز، راجر دیکینز / «میلیونر زاغه‌نشین»، آنتونی داد منتل

* بهترین جلوه‌های ویژه تصویری:
«مورد عجیب بنجامین لاتن»، اریک باربا، استیو پریگ، برت دالتن و کریگ بارون / «شوالیه تاریکی»، نیک دیویس، کریس کاربولد، تیم وبر و پل فرانکلین / «آیرون من»، جان نلسن، بن اسنو، دان سودیک و شین ماهان

* بهترین طراحی لباس:
«استرالیا»، کاترین مارتین / «مورد عجیب بنجامین باتن»، ژاکلین وست / «دوشس»، مایکل اُکانر / «میلک»، دنی گلیکر / «مسیر انقلابی»، آلبرت وولسکی

* بهترین مستند بلند:
«خیانت»، الن کوراس / «برخوردها در انتهای دنیا»، ورنر هرتسوگ و هنری کایزر / «باغ»، اسکات همیلتن کندی / «مرد روی سیم»، جیمز مارشال و سایمن چین / «Trouble the Water»، تیا لسین و کارل دیل

* بهترین مستند کوتاه:
«وجدان نم ان»، استیون اکازاکی / «آخرین ذره»، ایرنه تیلور برودسکی و تام گرانت / «لبخند بزن پینکی»، مگان میلان / «شاهدی از بالکن اتاق 306»، آدام پرتوفسکی و مارگارت هاید

* بهترین تدوین:
«مورد عجیب بنجامین باتن»، کرک بکستر ، آنگیس وال / «شوالیه تاریکی»، لی اسمیت / «فراست / نیکسن»، مایک هیل، دان هنلی / «میلک»، الیوت گراهام / «میلیونر زاغه‌نشین»، کریس دیکنز

* بهترین صداگذاری:
«مورد عجیب بنجامین باتن»، دیوید پارکر، مایکل سمانیک، رن کلایس و مارک وینگارتن / «شوالیه تاریکی»، لورا هیرشبرگ، گری ریتسو و اد نوویک / «میلیونر زاغه‌نشین»، ایان تاپ، ریچارد پرایک و رسول پوکوتی / «وال - ای»، تام مایرز، مایکل سمانیک و بن برت / «تحت تعقیب»، کریس جنکینز، فرانک ای. مونتانو و پتر فوریت

* بهترین تدوین صدا:
«شوالیه تاریکی»، ریچارد کینگ / «آیرون من»، فرانک اولنر و کریستوفر بویز / «میلیونر زاغه‌نشین»، تام سایرس / «وال – ای»، بن برت و متیو وود / «تحت تعقیب»، ویلی استیمن

* بهترین موسیقی:
«مورد عجیب بنجامین باتن»، الکساندر دپلا / «مقاومت»، جیمز نیوتن هوارد / «میلک»، دنی الفمن / «میلیونر زاغه‌نشین»، آ. آر. رحمان / «وال - ای»، تامس نیومن

* بهترین ترانه:
«روی زمین» - «وال ـ ای»، موسیقی از پیتر گابریل و تامس نیومن، شعر از پیتر گابریل / «Jai Ho» - «میلیونر زاغه‌نشین»، موسیقی از آ. آر. رحمان، شعر از گلزار / «O Saya» - «میلیونر زاغه‌نشین»، موسیقی از آ. آر. رحمان، شعر از مایا آرولپراگاسم

* بهترین چهره‌پردازی:
«مورد عجیب بنجامین باتن»، گرگ کانوم / «شوالیه تاریکی»، جان کالیونه و کانر اُسالیوان / «هلبوی 2: ارتش طلایی»، مایک الیزالد و توم فلوتس

لینک
جمعه ٤ بهمن ،۱۳۸٧ - محمدرضا حقیقی